söndag 25 november 2018

Billiga matinköp

Som jag talade om tidigt när jag gick igenom min egen kostnadsbild så har jag alltid legat väldigt bra till när det kommer till fasta kostnader. Att kontinuerligt fixa bra elavtal och välja bostad med låg avgift osv kommer helt naturligt för mig. Det jag däremot varit sämre med är mina rörliga kostnader och kanske främst då matdelen. Nog med det!

Enklaste vägen för oss är att börja handla 80% av maten på Lidl, som vi har på gångavstånd från hemmet. Här kan vi få all tänkbar basmat vi behöver och köper vi i stora parti så sparar vi pengar och lägger en bra grogrund för att bli härliga lunchlådemänniskor. Är inte det exakt den människan man vill bli förresten? Den strävsamma typen som cyklar med reflexväst varje morgon till jobbet i ur och skur och som tar med sig sin lunchlåda om det inte bjuds på planerad avdelningslunch. Sign me up!

Idolen!

Det som Lidl inte kan hjälpa oss med tänkte jag att vi skulle få hjälp av Matpriskollen med. En fin app som funnits ett tag där man enkelt kan kolla upp erbjudanden ifrån matbutiker i ens närområde. Skadar inte med en nedladdning på appstore av den.

Men min plan för att komma åt vårt lättjefulla slöseri på matfronten är att vi även ska hoppa på nykund/specialerbjudanden som kommer i parti och minut från de olika näthandlarna. Det här har jag gjort sporadiskt tidigare men kommer nu bli bättre på det genom att skapa konto på samtliga aktörer på marknaden, vilket faktiskt visar sig vara en hel del faktiskt. Från en fluga till att bli en mättad marknad? Pun intended.

Här har ni annonslänkar till allihop jag kommer p just nuå:
- City Gross
- GI-boxen
Linas Matkasse
Mat.se 
Mathem 

Jag har även adderat tipsen till min verktygslåda så klart. Här är en länk till den

Någon aktör ni känner att jag missat i redogörelsen? Andra smarta mattips om man vill få pengarna att räcka längre?



Den här inlägget innehåller sponsrade länkar, s.k. affiliatelänkar, läs mer om min policy för detta här.

2 kommentarer:

  1. Lidl är extremt bra på VÄLDIGT mycket. Jag har Lidl på en busshållsplats avstånd och måste bli bättre på att handla där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smidigt! :)

      Ja, de kommer kunna lösa de största behoven känner jag. Det känns som en stor lättja bara att handla lokalt och dyrt på ICA/Hemköp för att man inte pallar. Litet lifehack som kommer göra stor skillnad i längden.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...