lördag 24 november 2018

Gästintervju Kronan till Miljonen - Del 2

Här kommer så del 2 i min intervju med Kronan till Miljonen. Det blev snabbt uppenbart att den här intervju inte skulle fungera i bara ett stycke. Se till att inte missa första delen om ni inte redan läst den. Har ni redan det? I så fall, mycket nöje här får ni andra delen med den ambitiöse KTM!

Jag har några gånger själv lyft fram vikten av att synka sina ambitioner med sin partner. Hur ser du på den här frågan och har du några tips på de som kanske kämpar med just den här frågan i sitt förhållande?


Sambo KTM har levt med mig från det att jag började spara och investera på börsen. Hon ser fortfarande börsen som ett lotteri där hela din förmögenhet kan försvinna om du har otur. Och visst är det sant på sätt och vis, men det finns så många andra aspekter som verkligen talar för en långsiktig investerare.

Jag tror nog aldrig att jag kommer få Sambo KTM lika intresserad av aktier som jag är. Samtidigt har hon börjat tycka att det är lite intressant det här med att sluta jobba tidigare då hon själv faktiskt har ett rätt tungt jobb. Det hade givetvis varit roligt att kunna ha någon nära att dela sitt stora projekt med, men å andra sidan får jag hela tiden dela så mycket kunskap och idéer på bloggen och på Twitter.




Tror du att du någon gång vill släppa din anonymitet och likt andra kända bloggare bli en öppen talesperson för smarta val som ger mer ekonomisk frihet?


Jag har länge velat släppa min anonymitet främst då jag har helt galna videoprojekt som jag tror majoriteten av er sparare skulle gilla skarpt. Det skulle bli riktigt roliga och aktieinspirerande avsnitt där jag gör galna grejor och där ni får följa med mig på min resa.

Tyvärr blir det lite svårt att släppa på min anonymitet. Jag vet inte riktigt hur min nuvarande arbetsplats skulle se på det jag ibland skriver på bloggen. Det är givetvis skönt att vara anonym. Då kan jag skriva exakt vilka eländigheter som helst, och det är ju mina läsare vana vid att få ta del av.


Vad spännande det låter med galna videoprojekt. Du kan inte bara fresta oss så där, vad hade du lyft fram i såna filmer? :)


Själv tror jag att många kanske skulle vara intressanta av att följa det som händer i mitt liv samt då också delta på ett mer interaktivt sätt på min miljonresa. Tyvärr finns det väldigt många som bloggar om ämnet idag, men vi har få att följa på tuben. Det är klart, kanske det är lite för ambitiöst att tro att någon skulle vilja titta när jag åker iväg för att handla på Willys.


Vad tror du själv krävs för vara en bra investerare och hålla sig på den raka linjen? Vad har varit din framgångsfaktor?


Min absolut största framgångsfaktor är mitt målfokus och att jag sällan ger upp när jag möter motgångar. Jag har ingen överdrivet hög lön så mina förutsättningar för att spara mycket är egentligen inte högre än någon annans. Det gäller nog att först och främst hitta sin strategi och sedan försöka hålla sig till den. Att byta strategi beroende på hur marknaden svänger tror jag är en sämre idé


Sista frågan, många spår ju nu tuffa tider på börsen. Hur känner du inför ett möjligt ras?


Jo det är många som är väldigt oroliga just nu och jag ser varje dag exempel på de som plockat ut sina spelmarker och väntar på bättre lägen. Är du ny så skulle jag säga att det är ett fenomenalt läge att kicka igång just nu. Sparar du och investerar varje månad så kommer det inte spela någon roll om börsen går ner ytterligare då du kommer få ett bra snitt.

Själv kommer jag sitta kvar i båten men inte vika in paddeln. Jag blir bara glad då börsen går ner vilket då innebär att jag kommer kunna köpa billigare aktier nästkommande löning. Det get dessutom bra fart på min utdelningsbrasa.


Med det så tackar jag dig KTM för att du tog dig tid att samtala med mig en stund, mycket intressant samtal. Vad tycker ni om hans svar? Är det några frågor ni själva väldigt gärna hade frågat honom? Ställ dem här i kommentarsfältet.

Vem hade ni velat se intervjuas härnäst?

5 kommentarer:

  1. Jag skulle betala för att se KTM, miljonär innan 30, Sparo och ytterligare ett par bloggare i samma kategori i en snålhandlingsutmaning på Willys. Axfood skulle antagligen sponsra och lösa så att ni kan härja fritt i butiken efter stängningstid. T.ex. ni får ett visst belopp och ser vem som på en uppsatt tid kan få mest värde för pengarna i form av matvaror och produkter från på förhand uppsatta kategorier. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du swishar mig 100 spänn så kan jag snappa dig Utlandsutdelaren ;D #sparadkrona

      Tack så galet mycket för att du tog dig tid att göra den här intervjun 10årsplanen. Verkligen roligt att medverka.

      Radera
    2. Haha ooooooooch kör! Ja, jag ser det framför mig verkligen. Får se om de vill hoppa ut ur anonymiteten bara. Men för en sådan utmaning tror jag att de kan nappa :)

      Radera
  2. Mycket intressant! Är i samma båt gällande min fru. Inte speciellt intresserad. Men vi har delad ekonomi så jag får fria tyglar med vårt sparande. Tack för en fin intervju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att det uppskattades, hoppas göra något liknande med någon annan profil längre fram igen :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...