tisdag 8 januari 2019

Vill du få ekonomisk hjälp?

Jag har gått och lurat på en grej ett tag nu. Ett väldigt givande projekt inför 2019 tror jag skulle vara att på ett mer ingående sätt försöka hjälpa någon som kanske behöver en liten skjuts på sin ekonomiska resa. Jag har tidigare gjort detta för vänner och bekanta men aldrig någon utanför min egen krets.

Nog för att man kan yrka för att det vi sysslar med här i bloggosfären är någon sorts folkbildning och inspiration, men ibland kan det kännas jäkligt tufft att komma igång med sin resa - och här skulle jag vilja göra skillnad!



Jag har tänkt mig ett upplägg där man tar tre konsultativa träffar tillsammans på distans över telefon under en sexmånadersperiod. Den första sessionen skulle gå till att göra en bra nulägesanalys och plan framöver medan de två nästkommande skulle vara uppföljningar och statusrapporter på framstegen.

Så nu vänder jag mig till dig som inte känner dig bekväm med ekonomi och som samtidigt känner dig trött på att inte riktigt få grepp om det. Beskriver det här din situation? Då vill jag att du skickar mig ett mail på 10arsplanen@gmail.com så ska jag se om jag inte kan hjälpa till. Självklart kommer jag inte ta ett öre för mina tjänster. Till en början vill jag testa att göra det här med en person bara, så det får bli först till kvarn.

Hoppas jag får höra ifrån er!

2 kommentarer:

  1. Utmärkt ide! Varför inte prova med höstadie/gymnasieskolor, där måste finnas ett omättligt behov att förklara för dagens ungdom som troligen får en mycket låg pension hur man ska investera för framtiden. Jag vet att unga aktiesparare är på skolor ibland men det är inte samma sak..
    Faller det väl ut så ska du naturligvis ta en liten summa i betalning, tänkt att få ägna sig åt det roligaste man vet och samtidigt få betalt...

    Mvh // PP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar det PP! Du har en bra poäng i att hjälpa en tonåring hade haft större betydelse på sikt men jag börjar smått med en ekonomiskt otaggad vuxen helt enkelt. Redan fått in en anmälan så det verkade uppskattat :).

      Betalning vill jag inte tänka på nu, bara kul om det faktiskt kan rendera i något positivt.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...