onsdag 2 januari 2019

Första investeringen i Kameo

OBS - jag har ett samarbete med Kameo men det är det endast mina egna tankar och åsikter som får utrymme här på bloggen.

Kul att äntligen komma igång med mina fastighetsinvesteringar. Det har tidigare varit svårt att lösgöra likvider för detta när allt skulle gå till aktier men nu när jag sålt av en stor portion av min aktieportfölj så finns det äntligen utrymme till att satsa på andra investeringsmöjligheter. 

Så vilka är då Kameo? Jo, det är aktör som funnits på den svenska marknaden sedan 2016 som erbjuder lån till företag och fastighetsprojekt via crowdfunding, dvs att du som sparare är med och investerar i lånen.





Som min första investeringen så kommer jag låna ut 500 kr till ett bolag som håller på att förvärva en hyresfastighet i Nordmalings kommun. Efter en snabb googling, ursäkta mina norrländska vänner, så hittade jag att det är en på många sätt blomstrande kommun mellan Örnsköldsvik och Umeå. 

Projektet ämnar förvärva två ytterligare hyresfastigheter i ett område som redan nu är fullt belagt och där efterfrågan spås fortsätta vara hög framöver.

Innan jag går in stort i nästa investering så vill jag provköra plattformen på det här sättet och se att de månatliga utbetalningarna kommer in som de ska och att allt sköts på rätt sätt. Jag har fått ett väldigt positivt bemötande på alla mina tuffa frågor hittills ifrån Kameo så jag har inget skäl att mistro dem än men jag vill ändå veta för mig själv innan jag vågar rekommendera andra att köra på det. 

Jag uppskattar att de sänkt tröskeln för minsta insats i vart fall så att jag kan lära mig läxan så pass billigt som för 500 kr. 

Någon annan som redan testat på Kameo, eller andra crowdfundingplattformar riktade mot fastigheter för den delen? Vad har ni för erfarenheter? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...