söndag 31 mars 2019

Utdelningssäsongen har kommit igång på allvar!

Årets stora högtid för oss utdelningshökar är alltså här på riktigt. Inget mer pratande/drömmande/planerade för det, utan nu är vi faktiskt här. Just mars ger oss kanske inte det största av regn men likväl de där första dropparna på pannan som varnar en för att "Nu kommer skyarna öppna sig på riktigt!". Fast på ett bra sätt då förstås.




Den stora utdelningen kom ifrån Willys, eh jag menar Axfood (affiliatelänk), som levererade hela 3 500 kronor till mig. I övrigt så ser vi att jag också fick in en hel del från Castellums (affiliatelänk) halvårsutdelning och några av mina utländska innehav som levererar för mig året om. Hela portföljen som ska ge mig över 30 000 i år kan ni hitta på den här länken.




Ser man över tid så kan man redan nu se att 2019 kommer bli ett väldigt positivt år för mig. Det är också ett år där jag verkligen fått fart på mitt ekonomiska tänk och blivit seriös med sparandet. I det sammanhanget är ju bloggen lifehack #1 för att sortera tankarna och få stöd på vägen. Det kan inte nog poängteras hur viktigt det är för mig.




Och bara för att det är roligt, så är det ju trevligt att även kolla hur de ackumulerade utdelningarna ter sig sedan jag började mäta 2015. Det skall ju sägas att jag började investera redan 2010 och har utdelningar därifrån men valde att börja mätningarna 2015 för det var så många trista år däremellan utan någon portfölj p.g.a. lägenhetsköp osv.

Alla mina grafer kan ni göra själva för att följa upp i vilka hinkar ni samlat upp ert utdelningsregn. Ni hittar dessa under "Mina Verktyg". 5 380 kronor landade jag alltså på i utdelningar för mars, hur gick det för er?


Inlägget innehåller s.k. affiliatelänkar. Läs mer om detta här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...