lördag 8 december 2018

Tusing till Lendify

OBS - jag har ett trevligt litet samarbete med Lendify som du kan läsa mer om här.

Precis som jag skrev om under min senaste (rekordbetonade) sparkvotsredovisning så fick jag äntligen chansen att lägga in lite mer pengar på Lendify, så att jag kan lära mig mer om plattformen och närma mig målet på 20 000 kr investerade...till att börja med.

Jag väljer att köra på Autoinvest Kort som sparform hittills på plattformen för att jag då omfattas av Kreditförlustfonden, får helt ok avkastning, samtidigt som pengarna inte är låsta för alla evighet.




Här har vi då alltså mina första fynd på lånehimlen. Gräver man lite djupare i själva lånen så är 3 av 4 låntagare som vänt sig till Lendify för att konsolidera sina skulder och lösa andra lån. Lendify erbjuder lån i sex olika låneklasser från A-F, där A erbjuder minst avkastning och risk och F...ja, ni fattar grejen. De har alltså gett mig en ganska välbalanserad låneportfölj där jag ändå tar en del risk men också kan tjäna en hel pengar.




Med de här investeringarna kommer jag nu få återbetalning om 20 kr/månad från mina kära låntagare. Det här är nästan min favoritdel med Lendify, att man direkt får en sådan fin prognos på hur mycket man kan förvänta sig i avkastning från sin investering. Vore ju en dröm att sitta på en fyrsiffrig förväntad återbetalning här per månad. Några månader till så är jag där!

Vill ni också sätta igång med Lendify förresten? Använd min inbjudningslänk så får vi båda 500 pix när vi har 20 papp investerat. Trevlig win-win känner jag om man ändå tror på plattformen och vill få bättre avkastning än sparkonton och räntefonder.

Hojta om ni har några frågor kring Lendify, svarar gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...