onsdag 5 december 2018

Klimatsmarta bostäder på schlätta

OBS - jag har ett samarbete med SBP Nordic men i vanlig ordning är det endast mina egna tankar och åsikter som får utrymme här på bloggen. Inga undantag!

Nu när jag äntligen fått igång Lendify lite bättre så kan det vara dags att blicka mot några av de andra alternativa inkomstströmmarna jag kollat på tidigare. Jag missade tyvärr att ta del av SBP Nordics erbjudande för Vemdalen men nu har de kommit med ett nytt projekt som ser intressant ut, nämligen ett gäng klimatsmarta hyresrätter i schlättabygden Vara.




Ni kan läsa mer om projektet på den här länken, i vanlig ordning kommer det i form av en påkostad film som visar upp många bra sidor av projektet. Men den kanske viktigast aspekten som lyfts fram är nog det behov som kommunen själva påvisar när det gäller bostadsbristen i området. Det tycker jag borgar för att beläggningen kommer vara god.

Som sagt, kika in projektet och använd gärna min registreringslänk om ni vill överväga en investering. För egen del har jag lurat lite på huruvida tillväxtorienterade Nyfosa fortsatt ska vara en del av portföljen. Om inte, så har jag ju plötsligt utrymme för en ny investering och med 11% årlig avkastning som projektet skulle ge mig, kan detta vara en riktigt god sådan. Det blir att fnula på det en stund faktiskt och dyka ännu djupare i företagets track record och projektet som sådant. Men jag känner mig lite taggad faktiskt!

Någon av er som spejat in det här prospektet och känner det klia i investeringsfingrarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...