tisdag 4 december 2018

Månadsavstämning för bloggen

Då har vi fyllt två månader då, bloggen och jag. Alltså inte jag...äh ni fattar.

Det här var en väldigt rolig och lärorik månad för min del. Jag vågade mig på att berätta mer om mina tankar kring min portföljbelåning, som till stor del är det som bekostat min utdelningsframgång under 2018. Här fick jag gott och välment mothugg mot min strategi och har faktiskt också gjort vissa justeringar redan den här månaden. Tack ska ni ha för det!

Något annat som glädjer mig med månaden är att jag lyckats hålla uppe produktiviteten även i november med 20 publicerade inlägg. Varierande kvalitet på dessa men uppenbarligen ger det mig mycket energi att skriva bloggen och jag ser inget skäl att dra ned på tempot på bra länge.




Jag ser även framför mig att sparandet och skrivandet kommer gå hand i hand, eftersom jag äntligen känner ett ansvar att bli lite mer disciplinerad med sparandet. Måste man skriva om sina synder publikt så blir det ju lätt lite jobbigare att dra på sig onödiga kostnader. Jag märker av att det gör skillnad redan nu mitt mindset.

I absoluta tal så kommer också november gå till historien som en extraordinär månad p.g.a. en semesterlön från tidigare arbetsplats. Fast även utan den extralönen hade det varit en bra månad, nästan i linje med målsättningen på 60% sparkvot, så det känns som att jag är på rätt väg.

Sedan så har ni fortsatt visat gott intresse för det jag skrivit och antalet sidvisningar växte även den här månaden och ligger en bit över 20 000 nu totalt. Tack för förtroendet och intresset, jag ska försöka förvalta det så gott jag kan.

Nu krigar vi på fram tills årsskiftet så att utdelningsskörden för 2019 kan ligga i linje med 10årsplanens förväntningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...