torsdag 4 april 2019

Tåget Teqnion har avgått: jag står kvar på perrongen

Jag skrev ett inlägg om Teqnion och deras börsintroduktion för ungefär en vecka sedan nu. Taggad till tänderna tackade jag naturligtvis "Ja!" till introduktionserbjudandet. Det verkar som att halva Sverige gjorde detsamma och erbjudandet tecknades till 500%.




Idag var så första dagen för handel med Teqnion och, precis som förväntat, så steg aktien markant under sin första handelsdag (hela 40% från erbjudandet om 26 kr/aktie). Som inläggets titel avslöjar, fick jag tyvärr inte ta del av det här mysiga tillskottet i kassan. Det är alltid surt att gå miste om en sådan "enkel" avkastning när man förlorar lotteriet på det här sättet men det kommer fler tåg. Kanske att jag inte ska marknadsföra att jag tecknar aktien på förhand här på bloggen, så att jag har lite bättre chans att faktiskt få mig tilldelat ett antal aktier nästa gång? 😎

Hur har det gått för er kära vänner, blev det någon tilldelning eller sitter ni och surar precis som mig?


Innehåller affiliatelänkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...