tisdag 23 april 2019

Kameo börjar med crowdfunding av franchiselån

De månatliga avkastningarna ifrån mitt lån på Kameo fortsätter att leverera för mig. Det är onekligen en fin psykologisk effekt att man faktiskt får den här summan varje månad istället för en gång per år. Mina 5 kr varje månad kommer knappast räcka till "diamonds and fur" men det gör mig trygg i att jag skulle kunna rampa upp investeringen på plattformen om jag så önskar.




OBS - det här inlägget görs i samarbete med Kameo som ger mig en liten peng för att skriva om deras plattform. De har dock ingen påverkan på innehållet eller mina åsikter.

Men till dagens ämne nu. Kameo släpper alltså en ny tjänst på sin plattform - crowdfunding av franchiselån. Vad är franchising? Jo, det är en egenföretagare som använder ett annat bolags varumärke/produkter/logistik för att komma på fötter med sin verksamhet. Klassiska exempel på detta i Sverige är McDonalds, Wayne's Coffee, Sibylla, Pressbyrån.

Det här innebär i praktiken att Kameo öppnar upp sin plattform för egenföretagare på ett helt nytt sätt istället för att bara fokusera på fastighetslån. Spännande tycker jag. Vissa varumärken har ju redan en upparbetad kundgrupp och om placeringen för butiken/restaurangen är bra och konkurrensen i närområdet inte är för hård, så finns det goda skäl till att tro att lånet kan vara en god investering.

Du kan läsa mer om crowdfunding av franchiselån på Kameos egen blogg.

Tack Kameo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...