lördag 6 april 2019

Jämförelse av de bästa kreditkorten - kreditkort.com

För ett tag sedan så skrev jag ett inlägg om de bästa kreditkorten under 2019. På grund av det inlägget så fick jag en hel del glada tillrop för att jag satt ihop ett bra upplägg men också lite kommentarer och tips så jag tänkte att det var på sin plats att göra en uppföljning baserat på detta. Jag fick också kontakt med en jämförelsetjänst som ville att jag skulle lyfta fram hur de kan hjälpa den som vill hacka sitt kreditkortsupplägg och njuta av alla fördelar det kan medföra. Sagt och gjort, här kommer en uppföljning på det inlägget, i samarbete med https://kreditkort.com/

Jag tycker att tjänsten lyckats bra med att skapa ett lättbegripligt informationsflöde för mig att ta mig igenom som kund. Dessutom är det riktigt läckert med användarrecensionerna som de inkluderat - trovärdigheten får sig naturligtvis en skjuts uppåt genom det. Det skapar också en mänskligare och mindre "push-säljande" approach i presentation av olika kort, vilket uppskattas i dessa "3x din insättning med 5 miljoner free spins under april månad"-tider. Här kommer en liten film från gänget själva där de förklarar tjänsten än mer:


Trevlig berättarröst de hittat också, eller vad tycker ni?


Ett par kreditkort jag kan rekommendera att du kikar in



Norwegian Mastercard



Det här kortet har mer och mer blivit mitt allt-i-allo när det kommer till dagliga inköp och kontantuttag både hemma och i utlandet. Det är gratis årsavgift och enkel procedur kring e-fakturabetalningar så egentligen inget fishy att tala om, som man normalt kan vara rädd för när det gäller kreditkort. Den stora fördelen här är de "cashpoints" man samlar in på bonusprogrammet som du kan omsätta i resor med Norwegian eller shoppa för i deras bonusshop. Det sistnämnda tycker jag känns ovärt men jag har ganska snabbt lyckats skrapa ihop till en gratis resa t/r inom Europa, trots att jag lever väldigt sparsamt. En intjänad cashpoint motsvarar 1 NOK.

Jag använder också SAS American Express EuroBonus för mina vardagliga köp men eftersom infrastrukturen för att acceptera Amex i Sverige inte är tillräckligt bra så måste jag ofta betala med Norwegian istället. Och eftersom man är lite fjantigt genant av sig när det kommer till att behöva använda ett annorlunda kort i affären så har jag börjat plocka upp mitt Norwegian-kort oftare faktiskt eftersom jag vet att det alltid funkar. Båda är dock bra kort att ha om man, som mig, älskar att resa för en billigare peng än övriga suckerz där ute.


Komplett Bank Kreditkort




Komplett Bank är en relativt ny aktör på marknaden som slagit sig in på ett bra sätt p.g.a. en generös cashback-bonus på hela 4% om man shoppar på deras egna sida, där du kan köpa bra elektronikprylar, och 2% respektive 1% på övriga köp. Du kan även betala dina räkningar med kortet och hämta hem extra cashback den vägen, smart!

Happy hunting efter de kreditkort som passar er bäst kära vänner och tveka inte att slänga iväg en kommentar om ni undrar något. Here to serve! :)

2 kommentarer:

  1. Just nu kör jag på Preem Mastercard. Det ger mig 0,5% cashback på allt jag köper, ingen årsavgift samt 1,6% ränta på insatt kapital upp till 15.000:-

    Tidigare hade jag ett Mastercard via storbanken, det kostade mig 250:- om året... och nu tjänar jag istället pengar på mitt kort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyggt Frilans! Jag äger också Preem Mastercard och använder det tillsammans med min sambo för alla gemensamma köp. På så sätt får vi några öre för varje ostskiva vi köper och konsumerar tillsammans - mysigt värre.

      Jag kommer också ihåg tiden så jag hade en vanligt debetkort från Swedbank och betalade 250 kr/år för det tvivelaktiga nöjet. No more!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...