lördag 27 april 2019

Sparkvot i april - fortsatt positiva vindar!

Vem bryr sig om att få in lön, det roliga är väl att sammanfatta hur man använder den, dvs sparkvoten?

April såg en längre utlandsresa och även lite möbelköp som kanske kommer påverka maj månads sparkvot lite negativt framöver men nu glädjer vi oss åt den här månaden istället och hela 64%, inte ett rekord men över målet så jag är själaglad!



De "övriga" inkomsterna är ju fortfarande det som tar mig upp en nivå och gör mitt mål på 60% enklare att uppnå. Jäkla glad att jag upptäckt det här med eget företagande och utforskat mina olika sätt att få in extrainkomster, gärna passiva sådana.



Ser vi över hela året så ligger jag helt ok till. Jag känner att den framgångsrika rutinen är satt och att det inte är några problem alls att fortsätta på det här spåret. Förutom att sparkvoten ser bra ut så fick jag även nöjet att sammanfatta en härlig måluppfyllning tidigare i veckan. Resultaten låter inte vänta på sig helt enkelt när man väl bestämmer sig, vilket är värt att påminna sig själv om den saken om tvivlet väl skulle uppstå. Men det känns långt bort nu, härligt!

Ok, sorry för skrytsam ton men jag blir stolt över de här stegen jag tagit framåt. Grunden är satt och det är egentligen bara att hålla kursen.

Hur gick det för er kära vänner? Blev det någon dyr påskresa eller dansade ni fortsatt efter den frugala pipan?

2 kommentarer:

  1. Kul att höra om dina satsningar på eget företagande, sådant inspirerar!
    Inte rest, ätit hos släkt, otroliga 85 % sparkvot och köpte påskmusten på LIDL :D

    Hälsningar
    Arne

    minfond.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul Arne, alltid skönt att höra att ens glädjeämnen kan agera inspiration för någon annan. 85% kan jag bara drömma om i dagsläget, oerhört bra jobbat! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...