lördag 5 oktober 2019

Nytt projekt från Kameo!

De månatliga avkastningarna ifrån mitt investerade lån på Kameo fortsätter att dimpa in på kontot. Inte mycket tankar har jag lagt på det efter investeringstillfället och skönt är ju det. Jag slipper oroa mig att projektet skulle falla på obestånd lika mycket eftersom man faktiskt får utbetalningen varje månad istället för en gång per år som annars är brukligt på den här marknaden. Det fungerar med andra ord lite som mina månadsutdelare NorthWest Healthcare, Decisive Dividend eller Transalta Renewables.

Mina 5 kr varje månad från just Kameo varje månad är knappast det som gör att 10årsplanen kommer gå i mål men tillsammans med övriga månadsutdelare pyntas det in närmare 500 kr nu varje månad om inget annat sker. Det är hela veckans utelunch för den slösaktige eller nästa hela månadens lunch för den smarte. Och eftersom plattformen Kameo bevisat sig mer och mer för mig så är det inte alls otroligt att jag kan investera mer framöver och kanske braka på med en utelunch på fredagar också. Den som lever får se




OBS - det här inlägget görs i samarbete med Kameo som ger mig en liten peng för att skriva om deras plattform. De har dock ingen påverkan på innehållet eller mina åsikter.




På tal om framtida projekt som man kan överväga på Kameo då så har de släppt ett nytt intressant projekt på sin sida som sträcker sig över 36 månader med 9% i ränta. Projektet har låga riskbetyget B, vilket förklarar dess relativt "låga" räntesats för plattformen. 9% i genomsnittligt ränta över tre år? Inte så pjåkigt i skakiga börstider och för den som inte pallar att baxa hem 20kg guld för att säkra pensionen. Prospektet kan ni läsa mer om här.

Till skillnad från andra plattformar så kan man via Kameo gå in med allt ifrån 500 - 5 000 000 kr i specifika projekt, vilket ger oss användare en väldigt skön flexibilitet och en lugnare magkänsla om vi inte vill riskera alltför stora summor.

Tack Kameo!


Innehåller affiliatelänkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...