torsdag 10 oktober 2019

Opti - enkel hälsokoll av dina fonder

Jag tycker att Opti erbjuder ett bra alternativ till vanligt fondsparande och kanske främst då vissa olika indexfonder kanske inte är så riskminimerande som de alltid vill göra gällande. Med potentiellt turbulenta tider framöver på börsen så vill man inte sitta på höga förvaltningsavgifter eller fonder utan bra diversifiering. Där tycker jag att Opti känns som ett bra alternativ för investering, men även om man inte går den vägen så erbjuder de en klockren hälsokoll av ens existerande fondinnehav. Ladda ner Optis app via den här länken och gör hälsokollen redan idag.

OBS - jag har ett samarbete med Opti. Alla tankar och åsikter som ni läser är dock mina egna.




Anledningen till att jag tycker att man i vart fall ska genomgå hälsokollen som småsparare är för att alldeles för många småsparare fastnat i dåliga fondalternativ som de fått rekommenderade av sina bankmän eller via snacket på stan kanske. Att då få transparens i sitt sparande och vilka alternativ som ger dig samma riskspridning (eller bättre) fast till en lägre förvaltningsavgift är viktigt. Så är det bara. Det ska nämnas att Opti är helt oberoende som rådgivare också, det kan väldigt få stoltsera med idag när alla ska sälja sin egen produkt.

Smart och hårt jobb ligger alltså bakom den här appen från Opti som jag tror och hoppas kan hjälpa många sparare där ute.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen fondrobotar och säger som Rikatillsammans "alla borde ha en". Opti är dock näst bäst enligt mig i och med att den kostar runt 0,8% in alles. Det är dubbla mot min favorit Lysa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi två. Man kan alltid vända och vrida på alternativen vad som passar en bäst. Lysa är absolut en contender med Opti, det kan jag hålla med om även om de har några tydliga skillnader. Förvaltningsavgiften är något högre p.g.a. att man tar höjd för valutarisken om jag inte missminner mig.

      Men att få en snabb hälsocheck på sina fonder och förslag som sparar en pengar baserat på den tycker jag är guld. Det kan man aldrig ta ifrån Opti :)

      Radera
    2. Nepp det kan man icke! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...