måndag 4 november 2019

Uppdaterad portfölj

Blixtinlägg nu innan det är dags att sussa sött. Jag fick nämligen ett väldigt fint mail från en (förmodat) trogen läsare som beklagade sig lite till att han och hans kompisar inte upplevde att portföljen var helt uppdaterad sett till de aktier jag skrivit om i diverse inlägg på sistone.


Tyvärr är det så att läsaren i fråga hade rätt och jag känner mig därför nödgad att agera direkt på detta. Så nu ska både portföljinnehaven och värdet på aktierna vara rätt kommunicerade i min sammanställning. Tack till dig som skrev och superkul om mina innehav kan agera inspiration till någon annan som också är mitt i sin ekonomiska frihetsresa.

Den uppdaterade portföljen hittar ni här.

4 kommentarer:

  1. Hur hög belåningsgrad på portföljen? Du hade kunnat skriva ut dina räntekostnader i varje månadssammanställning över utgifter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyfiket är bra, tack för kommentaren. Jag har skrivit ett litet längre inlägg om min belåning här https://10arsplanen.blogspot.com/2019/03/belana-aktier-min-strategi.html.

      Jag har inte riktigt fått ned belåningsgraden till den nivå jag önskar men snart är jag på de där målgränserna jag skriver om i inlägget. Gällande ett redogöra för räntekostnaderna varje månad...det känns mer tidskrävande än värdeskapande. Men jag uppskattar förslaget! :)

      Radera
  2. Hej,

    Tolkar jag dig korrekt med att du inte är bekväm med att skriva ut din belåningsgrad förrän du är nere på de målgränser som du beskriver i ditt inlägg från i mars 2019? För oss läsare är det väldigt intressant att se hur stor del av din portfölj som kommer från sparande och investerande och hur stor del som består av belånade pengar. Du krossar dina mål fortlöpande och det finns en anledning till det - högt sparande, investerande och belåning. Skriv ut i samband med månadsrapporterna för ökad transparens.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen Nyfiken, jag förstår din poäng och ska överväga det till nästa månadsrapport.

      Ha det gott så länge! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...