onsdag 27 november 2019

Opti ger en nykter syn på börsläget

I dessa tider av all-time-high är det lätt att ryckas med och få en övertro på börsen. Jag själv är inte fri från skuld när det gäller detta, med flera inlägg där jag gladeligen firar att jag uppnått mina olika mål. Därför kan jag glädja mig med att läsa inlägg som gör att jag får en något nyktrare syn på börsläget, och det fann jag nyss i ett inlägg från robotspararen Opti. 

OBS - det här inlägget presenteras i samarbete med Opti. De har dock ingen påverkan på varken innehållet eller mina åsikter.


Opti liknar börsläget vid en patient som gått på tunga droger i mer än tio år nu i form av olika "stimulerande mediciner" såsom räntesänkningar och injektioner av nya pengar i systemet. Förr eller senare måste patienten stå på egna ben. Och när den gör det, är vi då redo att ta konsekvenserna? Onekligen tunga meningar att läsa om för den oroligt lagde, men kanske är det oerhört sunt att ta del av den här typen av tankar med jämna mellanrum?

Jag tycker att Opti gör gott i att bidra med tankeväckande inlägg av den här arten. Det går hand-i-hand med att de erbjuder ett sjysst alternativ till vanligt fondsparande. Och även om man inte går den vägen att investera i deras robotportföljer med risknivå 1-9, så erbjuder de en klockren hälsokoll av ens existerande fondinnehav. Ladda ner Optis app via den här länken och gör hälsokollen redan idag om inget annat.

Tack Opti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...