tisdag 24 september 2019

Jämför bredband kostnadsfritt med bredbandsval.se

Som ett led i mitt arbete att konstant se över mina fasta kostnader, så är jag är alltid på jakt efter nya möjligheter att hitta besparingar. Ett gott alternativ att hitta dessa är att använda olika jämförelsetjänster. För bara några månader sedan, så skrev jag om att jag årligen hittar nya elavtal via elskling.se och idag har jag glädjen att presentera en, för mig, ny bekantskap på jämförelsesajtshimlen - bredbandsval.se. Bredbandsval står också som samarbetspartner till den här artikeln.

Av namnet att döma, så är det alltså bredband vi skall avhandla idag. Just bredband är lite speciellt som produkt av den enkla anledningen att det inte råder total konkurrens på alla adresser i Sverige. I vissa fall finns det endast en leverantör på din adress och du kan ibland behöva lägga en kväll på att ringa runt till alla operatörer innan du vet vilken som gäller för dig. Dessutom kan priset för samma leverantör variera kraftigt mellan kommuner, vilket är en god anledning att armera sig själv med information kring hur man skapar bäst förutsättningar för sig själv.




Man får inte glömma att en besparing på 100 kr/mån, ger utrymme 1200 kr/år att investera i börsen, vilket på tio års sikt kan växa till närmare 20 000 kr (om man antar en avkastning om 9% per år). Detta är närmare en månadslön efter skatt för de flesta av oss och ger gott vatten på kvarnen för att investera 2 minuter av sin tid för en möjlig besparing av den storleken.

Så här hittar ni alltså en möjlig besparing för era bredbandskostnader:

1. Gå in på bredbandsval.se
2. Skriv in din adress och vänta en minut på resultaten
3. Bläddra fritt bland alternativen och jämför med ditt nuvarande avtal




Tack bredbandsval för att ni satt ihop en bra tjänst för oss småsparare som jag tar och lägger in bland mina verktyg. Och tack för att ni stöttar bloggen!

8 kommentarer:

  1. Tack för tipset!

    /Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite, hoppas du får nytta av tjänsten!

      Radera
  2. Man bör absolut se över speciellt sina fasta kostnader emellanåt.

    Just vad gäller bredband har jag gruppanslutning via bostadsrättsföreningen så där finns inget att göra. Mobiltelefon betalar jobbet. Men detta förändras när jag flyttar till landet som pensionär.

    El nämnde du. Försäkringar, bankavgifter, övriga abonnemang (TV, Spotify mm) och bolån är väl det som man ska se över ibland också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, ja då är det naturligtvis en annan historia.

      Det känns som att du också har god koll på dina fasta kostnader? Det har blivit något av ett nöje nu faktiskt att hitta bra jämförelsesajter och se över alla kostnader varje år. El skrev jag förresten om i det här inlägget https://10arsplanen.blogspot.com/2019/05/hitta-billigaste-elavtalet-ta-hjalp-av.html

      Radera
    2. Se över alla kostnader varje år orkar jag inte, men vart annat, var tredje år kanske jag pallar.

      Bankkostnader (betalar idag 420 kr/år för kreditkort, kontokort och transaktionskonto). Detta kan man få ner till 0 med samma service tror jag.

      Radera
    3. Usch och fy höll jag på att säga (gällande bankkostnaderna). Det här känner jag att du behöver se över asap, det ska aldrig kosta att ha banktjänster och du kan lätt få det gratis på andra håll. Jag lyckades själv förhandla bort det på Handelsbanken efter lite tjafs. De tjänar ändå så mycket på bolån och alla andra som inte tjatar på min nivå, så de spjärnar oftast inte emot så hårt i de här lägena.

      Radera
    4. Nu fick du fart på mig.

      Du har verkligen penetrerat fasta kostnader. Läste bl a kreditkortsgenomgången och sin genomgång av fasta kostnader. 0 kr i avgift och bra bonus ledde mig till Komplett.se-s kreditkort. Öppnade även Skandiabanken lönekonto. Kvar är nu ett resekreditkort. Reser inte så mkt nu men som pensionär så...

      Kollade även elskling. Är dock bunden till årsskiftet med mitt avtal, men är beredd när "förlängningserbjudandet" kommer inom någon månad.

      Nästa år ska jag pressa ner de fast kostnaderna!!

      Radera
    5. Vad kul. Det gamla mottot "Bara man kan inspirera någon så känns det värt det" upplever jag som högst applicerbart här. Jättekul, jag vet att du kommer få glädje av insatserna både direkt och på sikt :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...