tisdag 13 augusti 2019

Kameo - kaffe i Danmark?

De månatliga avkastningarna ifrån mitt lån på Kameo fortsätter att leverera för mig. Det känns gott rent psykologisk effekt att man faktiskt får den här summan varje månad istället för en gång per år. Lite som mina månadsutdelare NorthWest Healthcare eller Transalta Renewables. Mina 5 kr varje månad från just Kameo är knappast det som gör att 10årsplanen kommer gå i mål men det gör mig trygg i att jag skulle kunna rampa upp investeringen på plattformen om jag så önskar. Och eftersom plattformen bevisat sig mer och mer så är det inte alls otroligt att det blir så framöver.




OBS - det här inlägget görs i samarbete med Kameo som ger mig en liten peng för att skriva om deras plattform. De har dock ingen påverkan på innehållet eller mina åsikter.




Men till dagens ämne. Kameo har nämligen släppt ett nytt intressant projekt på sin sida - möjligheten att investera i ett danskt kafferosteri. Det här tycker jag är kul med Kameo, att man inte är begränsad att investera endast i Sverige utan det dyker upp bra möjligheter även i Danmark och Norge med jämna mellanrum. Prospektet erbjuder 7% månatlig ränta och risken faller under kategori B, vilket är den näst lägsta risken som plattformen har. Med en surare börs just nu, så finns det all anledning att kika mer på alternativa investeringsformer.

Till skillnad från andra plattformar så kan man via Kameo gå in med allt ifrån 500 - 5 000 000 kr i specifika projekt, vilket ger oss användare en väldigt skön flexibilitet och en lugnare magkänsla om vi inte vill riskera alltför stora summor.

Tack Kameo!


Innehåller affiliatelänkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...