torsdag 25 februari 2021

Robotrådgivaren Fundler – 9% upp på tre månader

Det har nu gått cirka tre månader sedan jag först valde att sätta igång med Fundler och det är på sin plats att sammanfatta utfallet hittills. Om ni inte läst första artikeln om varför jag valt att testa Fundler så kan ni läsa den här.


Med tanke på att man kan räkna på en genomsnittlig årsavkastning på börsen på ungefär 8%, så är 9% på bara 3 månader ett imponerande facit för min portfölj på Fundler. Det är Smart Index – Potential som jag valt att investera i för att den har en hälsosam riskaptit, men samtidigt god potential till bra avkastning på sikt. 




Eftersom jag valt att jobba upp en portfölj till en fritidsbostad, så har jag tiden på min sida och kan vädra ut stormar (börsfall) på kort sikt. Det kommer vara en fin resa tillsammans med Fundler känner jag. 


Vilka innehav finns i min portfölj hos Fundler?

I Smart Index – Potential, så har Fundler valt att fokusera till 100% på aktier inom tillväxt och teknik. Det är framtidsbranscher, så jag känner onekligen att mina pengar hos Fundler är rätt placerade på längre sikt. 



Tack för visad uppmärksamhet den här gången mina vänner. Om ni är nyfikna på Fundlers hela utbud av fonder, så kan ni kika in alla deras portföljer här.  


Tack Fundler för att ni är med och stöttar bloggen. Om ni inte redan läst det, så vill jag även på att tipsa om inlägget jag skrev tidigare i veckan om Fundlers podcast, där de utbildar och inspirerar oss småsparare till smartare val för vår privatekonomi. Jag älskar den typen av initiativ, så det var ett nöje att tipsa om det par avsnitt därifrån. 

2 kommentarer:

  1. Spännande läsning, vilken bra avkastning. Kanske får testa själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, jag klagar inte! :)

      Testa gärna, gör bara din research innan så att du vet vad du investerar i. Alltid risk förknippat med investeringar som du säkert känner till.

      Lycka till!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...