fredag 26 juli 2019

Bara 2% kvar att teckna

Kameo har varit en del av bloggen ett bra tag nu, vilket jag är mycket tacksam för. Och avkastningarna ifrån mitt lån på Kameo fortsätter att leverera för mig. Det är extra fint att få in den här summan varje månad istället för en gång per år. Lite som en månadsutdelare, fast en annan typ av investeringar helt enkelt. Mina 5 kr varje månad är knappast det som gör att 10årsplanen kommer gå i mål men jag börjar känna mig tryggare i att skjuta till lite mer pengar här när läget uppstår framöver.

OBS - det här inlägget görs i samarbete med Kameo som ger mig en liten peng för att skriva om deras plattform. De har dock ingen påverkan på innehållet eller mina åsikter.




På tal om lägen framöver så ville jag göra en snabb notis om ett nytt intressant projekt på Kameos hemsida i Bromma. Prospektet erbjuder 9% ränta och risken faller under kategori B, vilket är den näst lägsta risken som plattformen har. Projektet är redan tecknat till 98%, så om intresset finns där så rekommenderar jag att vara snabb på det!

Till skillnad från andra plattformar så kan man via Kameo gå in med allt ifrån 500 - 5 000 000 kr i specifika projekt, vilket ger oss användare en väldigt skön flexibilitet och en lugnare magkänsla om vi inte vill riskera alltför stora summor. Du kan läsa mer om projektet på Kameos hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...