fredag 8 februari 2019

Nordmalings bostäder levererar

Som bekant, har jag valt att investera i en relativt ny aktör gällande investeringar i fastighetslån, Kameo. Som min första investering, valde jag att investera 500 kr till ett bolag som håller på att förvärva en hyresfastighet i Nordmalings kommun. Projektet ämnar förvärva två ytterligare hyresfastigheter i ett område som redan nu är fullt belagt och där efterfrågan spås fortsätta vara hög framöver. Kändes som ett lovande prospekt helt enkelt.

OBS - jag har ett samarbete med Kameo men alla tankar och åsikter som levereras här på bloggen är mina egna.

Avkastningen på 11% som projektet utlovade är riktigt bra sett till alla former av investeringar men som allting annat så vill man provtesta plattformen noggrant innan man går in stort i nästa investering. Utfallet? So far, so good får jag ändå säga. Den första månatliga utbetalningen har kommit in som den ska och allt har skötts på rätt sätt.



Dessutom vill jag tillägga att jag har fått ett väldigt positivt bemötande på alla mina tuffa frågor hittills ifrån Kameo. Jag uppskattar att de sänkt tröskeln för minsta insats i vart fall så att jag kan lära mig läxan så pass billigt som för 500 kr. De har också på ett enkelt sätt illustrerat betalplanen för hela projektet och även på individbasis i en separat vy - kul! 






Om ni är sugna på att sätta er in i tjänsten själva så kan jag varmt rekommendera att ni tar ett besök till Kameos hemsida. För egen del har tjänsten som sagt funkat bra hittills. Och för eventuella frågor kan ni besöka deras FAQ eller slänga iväg ett mail direkt till mig på 10arsplanen@gmail.com. 

Trevlig helg vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...