fredag 24 juli 2020

Fladdriga sommartankar från ett tåg i Sveriges mitt

Jag har fått ett par mail över sommaren. Ett par vänliga människor som önskat fler inlägg helt enkelt. Ni vet vilka ni är och jag vill verkligen understryka att ni förtjänar ett stort tack för det. 

Bakgrunden till en lite längre frånvaro för min del är något komplex. För det första, så är det tyvärr så att fler känner till vem som faktiskt står bakom bloggen och bristen på anonymitet gjorde initialt att jag tappade lite motivation. Att få redogöra för sin ekonomiska resa helt utan att involvera mina egna personliga meriter är något som alltid stärkt mig. Det ligger en styrka i att få stöta och blöta idéer utan personlig hänsyn som jag värderar högt. Men anonymiteten är delvis borta nu och konsekvenserna av det är något jag får hantera. Men jag löser det så klart. 




Sedan så kan jag i viss mån uppleva att jag skrivit av mig kring flera av de ämnen jag önskat lyfta och där jag kände att jag kunde bidra till bloggosfären (denna fantastiska värld som jag själv fått så mycket värde av innan jag själv började bidra). Faaast, vid närmare eftertanke upplever jag fortfarande har mycket kvar att ge. Jag tänker främst på företagande och skapandet av passiva inkomster där jag utforskat ännu mer vägar nu under våren. Där har jag ju dessutom en serie som jag redan initierat och den ska jag definitivt ta i mål. 

Men den främsta anledningen till en minskad aktivitet här är att allting helt enkelt rullar på väldigt bra. Portföljen är snart uppe i pre-coronanivåer och förvärvsarbetet/privatlivet funkar även de bra. För min del så föddes bloggen delvis ur en lusta att få nazijärnkoll på min egen ekonomi men även ur en lust att få stifta bekantskap med ett par andra vassa knivar på området. Jag upplever att jag kommit en bra bit på vägen här även om jag inte är i mål. Men den känslan, kombinerat med en skön sommar, har gjort behovet att skriva av sig här på bloggen något mindre.

Men jag har ändå landat i att inte sluta skriva. Det var till och med en självklarhet. 10årsplanen är mäktig för mig och jag ska definitivt se till att ta den i mål. Tänk styrkan i att någon annan kanske får för sig att göra en liknande plan och kan hänga med på vägen? Jag kan inte försitta den chansen. Så inläggen kommer självklart fortsätta, om än i mindre grad men i större grad drivna av lust och ungdomlig nyfikenhet. 

Jag har saknat er. Ha en fortsatt fin sommar allihop!

10 kommentarer:

  1. Hej och välkommen tillbaka!
    Hur kommer det sig att många vet vem du är? Är det du själv som outat det?

    Hoppas på fler inlägg, gillar att följa din resa!

    Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte riiiktigt gått till botten med läckan än men en kamrat som läckt gissar jag tyvärr. Men så får det vara. Jag hoppas bara inte transparensen försvinner, den värderar jag.

      Yes, mer ska det bli. Kul att du varit med på resan så länge och kommenterat också. Det gör mig glad! :)

      Radera
  2. Hej. Riktigt roligt att du äntligen är tillbaka. Vi är nog väldigt många som har väntat på dig. I dessa tider oroar man sig över vart folk försvinner. Önskar dig mycket ork att fortsätta att skriva igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint sagt. Jag förstår att en frånvaro i corona-tider kan vara oroande, men det har inte varit något hälsorelaterat alls. Och skönt är väl det :)

      Radera
  3. Instämmer med tidigare kommentarer, roligt att du är tillbaka! Jag ser fram emot kommande inlägg och önskar dig all lycka på din framtida resa!

    Att din anonymitet börjat knaka lite i fogarna är trist, men förhoppningsvis har det ingen större långsiktig betydelse. Trots allt skriver du väl om positiva saker som bör reflektera bra på dig själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Slumpvandraren. I grunden så håller jag med dig, men det är de där lite roliga kittlande ämnena i ytterkanterna som jag är rädd att man drar sig för något mer kanske iom att fler vet vem man är. Men ja, jag ska försöka vara modig och stå för det som skrivs bara. Det bör därmed ordna sig på lång sikt precis som du säger!

      Radera
  4. Är väl i grunden ganska ointressant om några vet vem som är bakom bloggen,man Kall fokusera på sina egna mål, stå upp och var rakryggad för vem du är och vad du tror på så kommer det göra det till en ännu bättre blogg... Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att säga på ett ideologiskt plan, men det är inte förrän du blir av med den anonymiteten som du kan säga det med 100% säkerhet. Och i mitt fall så känns det som en utmaning. Men en som jag så klart ska klara av :)

      Radera
  5. Hittade din blogg under förra veckan och slukade fort ett tiotal inlägg. Mkt inspirerande – gillar variationen av inlägg och tankarna som delas och diskuteras i kommentarerna.

    Tack för att du valt att fortsätta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra, välkommen hit!

      Yes, det känns kul att köra på fortsatt.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...