söndag 31 maj 2020

Äntligen ett par projekt tillgängliga hos Kameo

Kul att fortsätta inspirera för lite fler fastighetsinvesteringar som finns där ute på marknaden och specifikt på plattformen Kameo. De har funnits på den svenska marknaden sedan 2016 som erbjuder lån till företag och fastighetsprojekt via crowdfunding, dvs att du som sparare är med och investerar i lånen.

Jag har investerat i ett projekt på Kameo sedan mitten på 2018 och har alltid fått mina månadsbetalningar utan bekymmer. Sedan så återstår faktiskt den fulla utbetalningen nu i juli 2020 innan jag kan hylla plattformen till månen för att de varit hundraprocentiga mot mig, men so far so good. Jag har dessutom fått ett positivt bemötande på alla mina tuffa frågor hittills ifrån Kameo, så jag har inget skäl att mistro dem än i alla fall. Så det känns bra.


Kameo nytt projekt
Kameos senaste projekt, ett råvindsprojekt i centrala Stockholm

Idag vill jag tipsa lite om ett prospekt som är, enligt Kameos riskbedömning, ett lågriskalternativ för oss investerare. Det är en aktör som redan levererat två st fullt återbetalade lån på Kameo. Även om det inte är en garanti för all framtid, så är det ändå skönt att ha med sig. Nu ska de göra ett råvindsprojekt i centrala Stockholm. 

Risknivån på projektet är låg (risknivå B), så räntan får är också något lägre, 9% för att vara mer precis. Därför är det nog mer en investering som passar en försiktig general än den riskbenägne Gordon Gekko. Lånet är fullgaranterat och man har faktiskt möjlighet att investera endast 500 kr, vilket är skönt för att komma igång med den här typen av investeringar utan att vara för rädd för att förlora för mycket pengar. Så kika in projektet om ni tror att detta kan vara något för er. 

Vill ni också starta ett konto? 

Använd den här länken så får bloggen en liten ersättning också för besväret. Man startar ett medlemskonto och ett s.k. klientkonto i steg 2 för att registreringen ska bli "komplett". Det kostar inget att skapa ett konto och sedan kan ni ligga och bevaka när nya projekt kommer in på plattformen.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...