söndag 3 maj 2020

100% teckning just nu hos Kameo

Det känns kul att fortsätta inspirera för lite fler fastighetsinvesteringar som finns där ute på marknaden och specifikt på plattformen Kameo. De har funnits på den svenska marknaden sedan 2016 nu och erbjuder lån till företag och fastighetsprojekt via crowdfunding, dvs att du som sparare är med och investerar i lånen.

Jag har själv pyntat in hela 500 kr som ett test i december 2018. Hittills har mitt projekt som ger 11% i ränta levererat utan några problem. Självklart bär vi alla en risk när vi gör den här typen av investeringar men när jag får min sista betalning i juli 2020 så kan jag glatt sammanfatta en investering som gett mig nästan 17% över 18 månader (11% årlig ränta). Vem kan skryta med den typen av avkastning den senaste tiden? Riktigt skönt och det ger vatten på min kvarn att försöka hitta flera olika inkomstkällor.


I skrivande stund så finns det fyra objekt att investera i på Kameos hemsida som samtliga är fulltecknade redan. Surt sa räven, men jag kommer hålla utkik efter framtida objekt nu när jag snart har mina 500kr x 17% att rulla in igen i ett nytt projekt. 

Eftersom de flesta av lånen är fullgaranterade och man har faktiskt möjlighet att investera endast 500 kr i dem så kan man ta lite högre risk och komma igång med den här typen av investeringar utan att vara för rädd för att förlora för mycket pengar. Det tycker jag är en av Kameos stora styrkor faktiskt. Så jag ser med glädje fram emot notisen "Nu har vi fått in ett nytt projekt!", så att jag kan köra vidare. Det har börjat bli en fin relation faktiskt. 

Vill ni också starta ett konto? 

Använd den här länken så får bloggen en liten ersättning också för besväret. Man startar ett medlemskonto och ett s.k. klientkonto i steg 2 för att registreringen ska bli "komplett". Det kostar inget att skapa ett konto och sedan kan ni ligga och bevaka när nya projekt kommer in på plattformen.

Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Hej 10årsplanen
    På Kameos sida står att läsa att räntan som anges på lånen alltid är årsräntan. Då torde det bli lite mer förtjänst på 18 månader än det du skrev. Eller är jag helt ute och cyklar? Gillar din blogg skarpt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant, det blir ju närmare 17% i total avkastning när jag räknar lite på det. Skulle specat att det var 11% årlig.

      Kul att du gillar bloggen, hoppas kunna fortsätta leverera fint innehåll för dig :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...