söndag 30 januari 2022

Jag bygger min dröm - vill du vara med?

Idag har jag något riktigt stort att berätta. Jag har äntligen startat mitt eget företag tillsammans med en god kamrat, något jag drömt om i många år. Äntligen tar jag klivet från snack till action - det känns helt otroligt!




Det hela började med att vi började prata i december om att det hade varit kul att hitta ett gemensamt projekt. Han som utvecklare och med mig som kommersiellt ansvarig. Vi funderade i en vecka eller två och kom ganska snabbt på vad vi skulle göra. Han satte igång att knacka kod till 03:52 vissa nätter och jag specificerade allt och raggade kunder. Plattformen är i princip helt klar och vi har tecknat avtal med över 25 kunder redan nu (och lika många på väg in). Helt sinnessjukt hur mycket två personer kan uträtta när engagemanget är totalt. Nu är det dags för release om bara en månad och det är svårt att tygla min entusiasm. 


Vad är det då för drömprojekt, och hur kan jag hjälpa till?


Som bloggare sedan många år, och skapare av massa andra hemsidor också för den delen, så har jag länge sökt efter ett bra sätt att också tjäna pengar på det jobb jag lade ner. Inte för att det känns som ett jobb att skriva om saker man tycker är roligt, men ni förstår hur jag menar. 




Ett sätt att tjäna pengar på sin plattform är att marknadsföra företag via sponsrade länkar (s.k. affiliate-länkar). Själv kunde jag få in mellan 5 000 - 10 000 kr på de här länkarna under bra månader och det gick som allra bäst när jag marknadsförde produkter som jag själv gillade att använda. Då blev det naturligt och enkelt att skriva om. Det här vill jag bygga vidare på och hjälpa andra kreatörer att tjäna pengar på det fina engagemang de skapar under de där sena kvällarna då de får en liten stund över för sig själva. Att ha varit en del av finanstwitter och bloggosfären inom privatekonomi har givit mig många likasinnade vänner och berikat mitt liv. Det känns därför extra bra att lansera ett projekt som kan hjälpa mina vänner och bekanta att få belöning för sitt fina arbete.


Så här blir du en del av projektet 


Om du vill kolla in plattformen så kan du registrera ett konto via den här länken och bli medlem kostnadsfritt. Vi skulle bli själaglada över att få feedback på allt från hemsida till onboardingflöde och plattformen i stort. För detta får ni väldigt gärna kontakta info@addrevenue.io. Vi kommer också att själva lansera att annonsprogram för plattformen, där vi kommer ge upp till 750 kr i ersättning om man förmedlar en affiliate till plattformen. Så ansök gärna till vårt eget program också när ni ändå är igång.

Vår ambition är tydligt satt. Över 100 annonsörer innan årets slut och påbörjad internationell expansion under Q4 i år. Det här kommer bli en färd utan dess like, och jag blir ohyggligt tacksam om ni vill vara med på färden. Kära bloggfamilj. Jag har aldrig jobbat så hårt på något som detta, vilket gör det här både spännande och nervöst. Tänk om det inte går? Jo, det måste gå. 

Om du behöver inspiration på vilken typ av innehåll du kan skapa, så kan det här inlägget om Bästa Eltandborsten från konsumenttestsidan Testproffs kanske vara ett positivt exempel. Alltså att göra riktiga konsumentundersökningar och sedan sammanställa de allra bästa för konsumenter att välja bland.

Vi kommer också behöva anställa lite kundansvariga deltidare på sikt (sälj + kundtjänst) för jobb på distans. Känner du dig sugen på att bli en del av ett ambitiöst projekt och vara med från start? Om ja, så får du gärna maila till info@addrevenue.io med lite mer information om dig själv.


Driver du företag?


Andra sidan myntet är så klart om du själv driver ett företag, t.ex. en webbshop som du vill ha lite mer trafik till. Det jag verkligen älskar med den här affärsmodellen är att man inte betalar ett enda öre som företagare förrän en försäljning faktiskt genereras. Man har full kontroll över vem som får marknadsföra ens varumärke och man får alltid granska varje transaktion. Så det är verkligen en superkraft man får tillgång till när man ansluter företaget till ett affiliatenätverk. 

Som företagare, kan du lämna intresse via den här länken


Slutord


Som ni kanske märkt på tonen i det här inlägget så är verkligen engagemanget på topp. Vi har kastat oss ut och startat något vi verkligen tror på och som vi vet kommer så mycket värde för alla parter. Andra sidan av myntet är att det är läskigt att sätta sitt namn på ett projekt. Ett misslyckande faller helt på oss själva. Den här nivå av engagemang kan liknas vid ett förhållande känner jag, men man vill ju inte säga nej till kärleken? Nej, det är så fruktansvärt värt att köra stenhårt på det här drömprojektet och ge allt medan vi kan. Och jag är så oerhört tacksam till min kamrat för att han är med mig på detta. Djupt, djupt tacksam. 

Och jag är tacksam till dig som läst detta. Och jag blir fantastiskt tacksam om du vill lämna en rad till info@addrevenue.io kring vad du tycker om plattformen. Kommersiell start är alltså 1 mars, så det är mycket kvar att bygga men skalet är på plats redan nu.

Fantastiskt spännande tid framöver.

10 kommentarer:

  1. Kul med ett projekt ihop med en kompis sådär. Kör hårt och lycka till!

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, som en fellow företagare så utgår jag ifrån att du förstår storheten i det. Som sagt, kom gärna med feedback på sidan om du testar den själv.

      Ha det fint!

      Radera
  2. Ska bli kul att följa!
    Önskar er all lycka!
    /Martin
    Rimligtpris.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det Martin, betyder mycket.

      Såg att du körde lite affiliatelänkar på din site. Du är välkommen att testa oss vid tillfälle, vi kommer ha en hel del finansaktörer down the line some kan vara relevanta.

      Ta hand om dig!

      Radera
  3. Kul och grattis!
    Starkt att du tog steget och jag önskar dig all lycka och välgång!
    Keep us posted!

    /Cristofer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack Cristofer, läskigt värre är det :).

      Jag kommer nog inte lägga upp alltför mycket här på bloggen framöver om företaget då det ändå är en separat grej. Men just nu sprack jag av entusiasm, så jag kände mig nödgad att göra ett kort inlägg så här i början.

      Stort tack för lyckönskningarna!

      Radera
  4. Kul! Anmälningsprocessen var smidig och allt ser finemang ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra!

      Vi lade lite tid på att säkerställa det i förrgår faktiskt, så det värmer ska du veta. Hoppas det går bra för dig på plattformen sedan också när vi sätter igång 1 mars!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...