söndag 7 november 2021

Refunder släpper ett kort med 2% cashback - jag nappar!

Kul och lite kortare inlägg. Jag köpte lite kläder nu via nätet, högst nedsatt pris så klart, och använde mig då av Chrome-tillägget från Refunder i vanlig ordning. När jag sedan gick in på mitt refunder-konto för att kontrollera att pengarna från mitt köp var på väg in dit så slogs jag av en intressant nyhet - Refunder har släppt ett fördelaktigt bonuskort som jag valde att nappa på. 

Just nu, så använder jag som bekant mitt bonuskort från Komplett Bank som ger mig 0,5% cashback på alla köp. Jag är supernöjd med kortet och kommer fortsätta använda det under längre tid eftersom det ger mig ca 2 000 kr extra varje år utan att jag behöver tänka på det. Men nu har alltså Refunder släppt ett bonuskort som jag kommer nappa på, temporärt i alla fall, let me tell you why!



Som bilden ovan visar, så är det ett bonuskort som ger 2% cashback på alla köp (fram till nyår) och sedan 1% efter nyår. Det är alltså bättre än Komplett Bank för stunden, vilket gör att jag har beställt kortet och kommer ge det en chans. Jag gillade att man kunde beställa ett kostnadsfritt extrakort också, så min sambo kommer haka på mig på den här bonusresan även hon.

Om ni inte redan har Refunder, så rekommenderar jag detta varmt. Du får pengar tillbaka på alla köp du ändå hade gjort online. Bli medlem via min länk och shoppa för mer än 100 kr inom 45 dagar så får du 50 kr direkt insatt på kontot. Riktigt simpelt och bra. Efter att du blivit medlem via länken kan du alltså testa att klicka hem Refunder Pay-kortet precis som jag nu gjort. 

Det kommer snart mer inlägg kring portföljutveckling osv men ville dra iväg en spontanare. Ett snabbt tips på en litet grå novemberkväll. Mysig årstid. Hoppas ni tar hand om er där ute!

11 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Då ska jag ha det som andra kort efter Rocker betalkort där jag har kommit upp i 9% bonus. Bonusen är ju dock begränsad till 500kr/månad. Om du inte redan har Rockerkortet så är du välkommen att att använda inbjudningslänken i min blogg. Du får då 0,5 % startbonus och 250 kr på kortet om du gör tre köp under november.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det är kul att det kommer fler kort med cashback på marknaden.
    Inget slår Rocker i dagsläget. Refunder är bra men en kortavgift på nästan 400 kr per år. Det ska handlas en del för att det ska löna sig. Preem/Shell/Komplett med 0,5% passar bättre för oss som inte handlar så mycket. Är man en "bigspender", då spelar avgiften på Refunder mindre roll.

    Men har du inte skaffat Rocker än borde det vara ditt förstahandskort.

    Mvh PB?

    Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

    PB Surveys - Min egna panelsida, tjäna pengar på undersökningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis som du säger så måste man handla en del för att det ska löna. Hade faktiskt ett gäng större utgifter i november som behövde rivas av, så då passade det bra för mig och de 400 kronorna kommer inte vara ett problem. I vart fall den här gången :)

      Radera
  3. Använd denna ROCKER värvningslänk :)
    Jag har bara 1,5 % i cashback än så länge.
    https://rocker.com/referral/ab2fcc1a-c0ea-4412-af7f-5b6aa6963f06

    / Patrik

    SvaraRadera
  4. Jag nappade också på erbjudandet och har nu fått första efakturan. Som är på minimumbeloppet att betala. Så fruktansvärt fult av refunder, jag kommer säga upp kortet så fort jag betalat hela beloppet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, jag anade att något sådant skulle hända. Ska också säga upp det, nästa år när cashbacken sjunker med 1%.

      Radera
    2. Hej på er, jag håller med om att det är fult. Men är ni inte vana vid det från andra kortutgivare?

      Jag har samma sak på Bank Norwegian och Amex Blue (cashback-kort respektiva SAS Eurobonus-kort). E-fakturans belopp kommer alltid i minimumbelopp. Jag kan hantera det eftersom jag inte slarvar med sånt, men de tjänar naturligtvis multum på lagen om minsta motstånd och att folk bara betalar det belopp som anges i e-fakturan.

      Trist är det, men man förstår affärslogiken. Jag ska höra av mig till Refunder i det här fallet och be dem justera om det till hela beloppet. Tjatar man tillräckligt mycket så brukar företagen gå med på det, naturligtvis har de förmågan att köra på hela istället för minimumbeloppet.

      I'll keep you posted!

      Radera
    3. När det gäller Preemkortet så är hela summan förtryckt på fakturan. Vill jag betala mindre behöver jag justera.
      Det är bra. Men tycker inte att det är något större problem att minimibeloppet är förtryckt, även om även jag tycker det är fult.

      Men som tidigare sagt tycker jag fortfarande Rocker är bäst för oss som vill ha reda pengar tillbaka. Dock räcker det inte enbart med Rocker när man som jag har 10% cashback på varje köp. Då kommer man snabbt upp i max cashback. Då passar Preem bra för mig, ett gratis kort med 0,5% cashback utan någon gräns.

      Mvh PB?

      Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

      PB Surveys - Min egna panelsida, tjäna pengar på undersökningar

      Radera
    4. Jag brukar hålla mig borta från kreditkort och har bara haft den en gång tidigare när jag hade ica banken, och de hade hela beloppet på fakturan.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...